Fast frakt 80,- i Norge | Fri frakt over 999 ,-

Kjøp & Leveringsvilkår


1. Generelt

Ved å gjennomføre et kjøp på www.lareveuse.no inngås det avtale mellom selger La Rêveuse og deg som kjøper.

La Rêveuse inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.

La Rêveuse forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikk selv om de er utsolgte. Vi kansellerer i så fall din ordre og gir deg tydelig beskjed.

Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

2. Betaling

Du kan betale med Visa og Mastercard. Vi tilbyr betaling med faktura og delbetaling via vår samarbeidspartner Klarna.

3. Frakt og levering

Vi benytter Helthjem Netthandel AS som fraktleverandør på alle våre pakker. Du vil motta din pakke beleilig i postkassen, på dørmatten eller på ditt nærmeste utleveringssted dersom levering hjem ikke er et alternativ. Helthjem er per i dag den raskeste leverandøren i det norske markedet, og vi vet at du venter ivrig på å få pakken din!

Vi behandler de fleste ordre i løpet av samme dag, eller én virkedag. Vi sender ut pakker med posten alle virkedager slik at du mottar pakken så snart som mulig. Normal leveringstid er 1-5 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Alle pakker blir sendt fra Oslo. Noe lengre leveringstid må påberegnes i enkelte perioder.

  • Fraktkostnad: 80,-
  • Fraktgrense: Gratis frakt for ordre over 999,-
  • Leveringstid: 1-5 dager, avhengig av hvor i landet du bor. Levering via Helthjem skjer 6 dager i uken, pluss søndager i visse områder
  • Leveringsmåte: Pakke leveres på natten i postkassen eller dørmatte, evt. nærmeste utleveringssted. Der Helthjem ikke kan levere, vil pakken din bli sendt til nærmeste utleveringssted (MyPack, Postnord) og du vil få beskjed via SMS. Det samme gjelder bl. a. hvis pakken er for stor eller har for høy verdi. 
  • La Rêveuse står selv fritt til å endre leveringsmåte 

  

Sporing av pakken

I bekreftelsen vil du få tilsendt sporingsnummer på pakken din så du selv kan spore hvor pakken din er: Helt Hjem Sporing

Kundens ansvar for riktig adresse og for å hente sin pakke 

Det er kundens eget ansvar å skrive rett adresse. Kunden må sjekke om adressen stemmer ved utsjekk og betaling. Det er dessverre ikke mulig å endre adresse etter at ordren er lagt, da ordrene pakkes tidlig neste virkedag. Postbokser er ikke mulig å sende til, og pakken vil da gå til nærmeste utleveringssted. 

Kunden har ansvar for å motta pakken ved utlevering. Det vil si at kunden har ansvar for å hente pakken i sin postkasse eller dørmatte når den er levert. En SMS blir sendt når pakken er på vei, samt en leveringsbekreftelse om morgenen når pakken er levert. Husk at du må hente pakken din innen 14 dager hvis den er sendt til utleveringssted, etter det sendes varene i retur. Du må hente ut pakken selv om du skal benytte deg av returretten (Se 4).

4. Angrerett

Du har full angrerett (retur- og bytterett) i løpet av 14 dager fra du har mottatt varen. Du trenger ikke å oppgi noe grunn. Om du benytter deg av angreretten vil vi gjerne at angrerettskjema skal være utfylt, men dette er ikke et krav. Returlapp og angrerettskjema får du per e-post. Ta gjerne kontakt med oss på post@lareveuse.no dersom du har behov for angrerettskjema eller returseddel. Du er som kjøper ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da du mottok den, og returneres med de etiketter/prislapper/originalemballasjen som fulgte med varen. Pakken skal tåle normal transport tilbake til oss. Du er nødt til å hente ut pakken fra ditt lokale postkontor for å benytte deg av angreretten (Se 3). Du kan også returnere varen(e) i butikk innen 14 dager. Ta gjerne kontakt med post@lareveuse.no for å påberope deg angreretten, og/eller med eventuelle spørsmål i forbindelse med retur eller bytterett.  Du står fritt som kunde å påberopre deg på andre måter, eventuelt kan du ringe eller sende melding på Facebook. Du kan også bare sende pakken i retur uten å gi oss beskjed. 

La Rêveuse

Sandakerveien 14A

0473 Oslo

Norge

4.1 Tilbakebetaling

Returretten kan benyttes uten å oppgi årsak, og må sendes tilbake innen 14 dager etter du mottok varen. Hvis du benytter angreretten forplikter vi oss til å tilbakebetale deg for varen(e) senest 14 dager etter at de er mottatt. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført.

Dersom du som kunde hever kjøpet ved forsinket levering, reklamasjon eller ved bruk av angrerett vil tilbakebetaling skje innen 14 dager. 

4.2 Reklamasjon og garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Alle garantier er gjeldende i Norge og etter norsk lov. Dersom du ønsker å reklamere på en vare grunnet en mangel, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering av kjøpet.

5. Kundeservice

Ved å godta våre kjøps-og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon angående din ordre. 

Du vil også få muligheten til å melde deg inn i vårt nyhetsbrev. Dette kan du når som helst melde deg ut av. 

La Rêveuse besvarer alle henvendelser om kjøp og bestillinger innen 48 timer. Ta kontakt i skjema på nettsiden, eller send e-post direkte til post@lareveuse.no